Wednesday, December 23, 2009

Darjah 1

td kuar kejap g sekolah Al-Irsyad.. pergi beli seluar sukan, kasut dan buku2 sekolah.. memandangkan kami ke sana lunch time so x dpt ler singgah ofis sekolah utk byr yuran.. ayah kata x per nnt dia dtg bila2.. yg penting hr ni dah bawak zidane boleh ukur seluar, kasut kopiah.. last week ibu dah dtg, tumpang kak bedah.. masa tu ibu dah beli baju sekolah tu 2 helai tapi td ibu beli lg sehelai.. kan aper takut nnt ibu x sempat basuh ke gosok susah pulak ibu pagi kelam kabut.. lebih x perr..buku2 pun byk yg kena beli td.. maklumlah zidane anak sulong.. semua baru.. nnt adik2 dia pakai yg 2nd hand le jwpnyer...

ermmm... dulu2 tgk mak membeli belah kelengkapan sekolah adik2 skrg sendiri dah rasa... bertapa peritnya nak mencari duit... byk belanja nak guna.. dulu ayah gaji kecik boleh tanggung sumerr.. aku br anak sorang pun dah rasa byk nyer nak kena belanja.. ramai yg tanya kenapa hantar irsyad.. private school...jawap ku mudah biarlah sementara dia masih mentah ni kita bagi dia ilmu dunia n akhirat sekali.. aku tau kat rumah aku bukannyer tegas sgt ngan anak2.. suruh ngaji or semayang... tp sekurang2nya sekolah tu mmg dia cukup tekankan aspek agama... itu yg aku nak.. pelaburan rm150 setiap bulan aku rasa x membazir... yg penting nilai agama dlm diri anak2 tu sampai bila2 akan kekal... insyaallah

apa pun ibu amat teruja sungguh bila zidane nak masuk darjah 1..

No comments:

Post a Comment